Структура та органи управління закладу
Управління Центром в межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють:
- Засновник;
- директор;
- колегіальний орган управління;
- колегіальний орган громадського самоврядування та інші органи; передбачені спеціальними законами та/або установчими документами.
Система управління Центром визначається установчими документами, що мають передбачати розмежування компетенції Засновника (засновників), інших органів управління Центром та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.
Засновник Центру:
- утворює, реорганізовує та ліквідовує Центр, затверджує та змінює його склад, графік роботи, організовує та проводять конкурси на зайняття посади директора Центру;
- затверджує Статут Центру та Положення про позашкільний підрозділ Центру, вносить зміни до них;
- затверджує структуру і граничну штатну чисельність Центру;
- заслуховує звіт про діяльність Центру;
- забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;
- забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації освітнього процесу;
- у разі реорганізації чи ліквідації Центру забезпечує учням можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;
- забезпечує відповідно до законодавства створення в Центрі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами;
- реалізує інші права, які законодавством віднесені до виключної компетенції Засновника.
Засновник Центру в особі Горінчівського сільського голови:
- погоджує директора Центру після проходження кандидатом на посаду конкурсного відбору;
- призначає переможця конкурсу на посаду директора Центру та укладає з ним строковий трудовий договір (контракт) відповідно до чинного законодавства України цього Статуту.
- розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором Центру з підстав та у порядку, визначеному законодавством.
- призначає виконуючих обов’язки директора Центру та знімає ці обов’язки;
- погоджує заохочення (преміювання, встановлення надбавок), нагородження та надання відпусток директору Центру.
Уповноваженому органу - відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Горінчівської сільської ради делеговано наступні повноваження Засновника:
вживає заходів до соціального захисту учасників освітнього процесу;
притягує директора Центру до дисциплінарної відповідальності у відповідності до чинного законодавства України;
розглядає та вносить на затвердження Засновником проєкти відповідних програм;
подає на затвердження Засновнику кошторис та приймає фінансовий звіт Центру;
проводить моніторинг якості загальної середньої та позашкільної освіти Центру;
проводить моніторинг дотримання Центром вимог Інструкцій з ведення діловодства.
проводить моніторинг відповідності навчальних планів Центру освітнім програмам та виконання ним навчальних планів і програм.
проводить моніторинг забезпечення директором Центру прозорості та інформаційної відповідальності діяльності Центру;
здійснює експертизу по створенню безпечних умов проведення освітнього процесу у Центрі;
вивчає та проводить службові перевірки з розгляду звернень громадян;
здійснює організаційні заходи щодо підготовки Центру до нового навчального року.
Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність Центру, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.
Директор Центру здійснює безпосереднє управління Центром і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Центру. Повноваження (права і обов’язки) та відповідальність директора Центру визначаються законом та установчими документами Центру. Директор є представником Центру у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами Центру.
Директор Центру призначається на посаду на умовах контракту за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду директора вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, до складу якої входять представники Засновника Центру, трудового колективу, громадського об’єднання батьків учнів Центру, громадського об’єднання керівників закладів освіти територіальної громади. До участі у роботі комісії з правом дорадчого голосу можуть залучатися представники громадських об’єднань та експерти у сфері освіти.
З особою, яка призначається на посаду директора Центру вперше, укладається трудовий договір (контракт) строком на два роки. Після закінчення строку дії такого строкового трудового договору (контракту) та за умови належного його виконання сторони мають право продовжити строк дії відповідного строкового трудового договору ще на чотири роки без проведення конкурсу.
Посаду директора Центру може обіймати особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту» та цього Статуту.
Одна і та сама особа не може бути директором Центру більше ніж два строки підряд (до першого строку включається дворічний строк перебування на посаді директора Центру, призначеного вперше). Після закінчення другого строку перебування на посаді особа має право продовжити роботу в Центрі на іншій посаді.
Положення про конкурс на посаду директора Центру розробляє та затверджує Засновник.
У разі надходження до Засновника Центру обґрунтованого звернення органу самоврядування Центру щодо звільнення директора Центру, засновник зобов’язаний розглянути його і прийняти обґрунтоване рішення у найкоротший строк.
Директор Центру в межах наданих йому повноважень:
планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції працівників Центру;
призначає на посади працівників Центру та звільняє їх з посад відповідно до законодавства;
створює належні умови для продуктивної праці працівників Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня;
забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Центру;
сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Центру;
сприяє здоровому способу життя учнів та працівників Центру;
вирішує питання фінансово-господарської діяльності Центру;
розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру;
представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
подає Засновнику річний звіт про діяльність Центру;
здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.
Директор Центру зобов’язаний організувати підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання відповідно до розкладу уроків Центру.
Керівництво позашкільного підрозділу Центру здійснює завідувач позашкільного підрозділу, який призначається директором Центру, за відповідним погодженням з Уповноваженим органом.
Основним колегіальним органом управління Центру є педагогічна рада, повноваження якої визначаються Законом України «Про освіту» та даним Статутом. Усі педагогічні працівники Центру мають брати участь у засіданнях педагогічної ради.
Головою педагогічної ради є директор Центру.
Засідання педагогічної ради проводяться в міру потреби, але не менш ніж чотири рази на рік.
Педагогічна рада Центру:
- планує роботу Центру;
схвалює освітні програми Центру та оцінює результативність їх виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізм забезпечення академічності доброчесності;
- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників Центру та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Центру та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Центру та проведення громадської акредитації Центру;
- розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю Центру, віднесені законом до її повноважень.
Рішення педагогічної ради Центру вводяться в дію рішеннями директора Центру.
Громадське самоврядування в Центрі – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в Центрі, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні Центром у межах повноважень, визначених законом та установчими документами Центру.
У Центрі можуть діяти:
- органи самоврядування працівників Центру;
- органи самоврядування учнів;
- органи батьківського самоврядування.
Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Центру є загальні збори (конференція) колективу Центру. Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів (конференції) колективу визначаються Статутом закладу освіти й колективним договором. Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора Центру про здійснення керівництва закладом, розглядають питання освітньої, методичної, економічної та фінансово-господарської діяльності закладу освіти. Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
- працівників Центру – зборами трудового колективу;
- учнів Центру – класними зборами;
- батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає певну кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників Центру – 30, від учнів – 5, від батьків і представників громадськості – 5. Термін повноважень представників становить один рік. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Право скликати збори (конференцію) мають голова ради Центру, учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини від їхньої загальної кількості, директор Центру, Засновник.
Загальні збори (конференція):
- обирають раду Центру, її голову, встановлюють термін їхніх повноважень;
- заслуховують звіт директора й голови ради закладу;
розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності Центру;
- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності Центру;
- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
У період між загальними зборами (конференціями) діє рада Центру.
Метою діяльності ради є:
- сприяння демократизації та гуманізації освітнього процесу;
- об’єднання зусиль педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку Центру та вдосконалення освітнього процесу;
- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління Центром;
- розширення колегіальних форм управління Центром;
- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних із організацією освітнього процесу.
До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) Центру. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами (конференцією). Кількість засідань визначається їхньою доцільністю, але має бути не меншою за чотири рази на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора Центру, Засновника, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту Центру, доводяться за 7-ий денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють та громадськості. У разі незгоди адміністрації Центру з рішенням ради, створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету Центру.
З метою забезпечення прозорості та інформаційної відкритості, Центр формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.