Положення про кабінет професійної орієнтації учнів
ПОЛОЖЕННЯ
про кабінет професійної орієнтації учнів .
Кабінет з профорієнтації – це центр для організації і проведення організаційно-методичної роботи з учителями, учнями і батьками, а також для самостійного ознайомлення школярів з матеріалами про різні професії, фізичними і психологічними вимогами до тієї або іншої професії, індивідуальних і групових консультацій».
Загальні положення:
- Кабінет професійної орієнтації створюється в загальноосвітніх закладах на підставі постанов Кабінета Міністрів від 17.09.2008 р №842 “Про затвердження Концепції державної системи професійної орієнтації населення” та Концепції профільного навчання.
- Кабінет є організаційно-методичним центром профорієнтаційної роботи в школі. Основними задачами є підготовка учнів до вибору професії з урахуванням їх індивідуальних особливостей, інтересів і потреб ринку праці, формування у школярів суспільно-грошових мотивів вибору.
- Кабінет тісно пов'язує свою діяльність з кабінетом профорієнтації районного центру зайнятості.
- Кабінет використовується для колективної й індивідуальної роботи з учнями, їх батьками, для проведення занять курсу «Моя професійна кар'єра», «Ефективне становище на регіональному ринку праці».
- Кабінет сприяє координації профорієнтаційної діяльності класних керівників, психолога, соціального педагога, бібліотекаря й інших працівників школи, центра зайнятості, управління освіти, НМЦ, керівників підприємств і організацій.
Функції кабінету:
- Повинен бути організаційним центром профорієнтаційної, профвиховної, профдіагностичної та профконсультаційної роботи в школі.
- Повинен бути базою надання інформаційно-довідкових консультацій учням, учителям, батькам.
- Повинен бути банком опису професій (професіограм) та літератури щодо професійного самовизначення учнів.
Органіація та зміст роботи кабінету.
- Завідування кабінетом покладається на фахівця, відповідального за профорієнтаційну роботу в школі.
- Основні напрямки роботи з учнями та їх батьками:
- надання інформації про потреби в кадрах ринку праці району, про шляхи і можливості працевлаштування;
- надання колективних та індивідуальних консультації з питань вибору професії, працевлаштування;
- організація зустрічей із працівниками підприємств, організацій.
Обладнання кабінету.
1. Під кабінет виділяється спеціальне приміщення або сполучений кабінет з одним із навчальних кабінетів школи.
2. Кабінет оснащується інформаційним, навчально-методичним матеріалом і документами по організації профорієнтаційної роботи з учнями, технічними засобами навчання та навчально-наочними посібниками.
- Профорієнтаційний матеріал кабінету повинен систематично обновлятися.
Кабінет з профорієнтаційної роботи повинен містити наступний інформаційний матеріал:
- відомість про середні професійно-технічні училища, середні спеціальні та вищі навчальні заклади (перелік спеціальностей і професій, за якими здійснюється підготовка, умови прийому, розподіл після закінчення навчання), потреби в кадрах;
- профессіограми (характеристики) робочих професій, довідкова, науковопопулярна й інша література про різні галузі господарства, професії, навчальні заклади.
- довідкова, науково-популярна та інша література щодо професій, навчальних закладів різного типу.
- інформація міського центра зайнятості населення.
- література щодо профорієнтаційної роботи.
У зміст роботи кабінету професійної орієнтації входить:
1. Інформування учнів про різні галузі народного господарства країни, ознайомлення з найбільш розповсюдженими професіями.
2. Виявлення і розвиток професійних інтересів, схильностей, здібностей учнів до визначених видів трудової діяльності.
3. Формування в них професійних намірів, що відповідають психофізіологічним якостям особистості і враховують потреби суспільства в кадрах.
4. Організація педагогічних консультацій для учнів з питань вибору професії, працевлаштування і продовження освіти.
5. Проведення методичної роботи з вчителями та іншими працівниками (педагогічні читання, лекції, семінари, індивідуальні заняття).
6. Вивчення й узагальнення передового досвіду з профорієнтації школярів.
7. Проведення роботи з батьками (збори, лекції, зустрічі, індивідуальні консультації).
8. Здійснення зв'язку з трудовими колективами і громадськістю з питань профорієнтації школярів.
АНОТОВАНИЙ КАТАЛОГІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:
http://profi.org.ua/profes/podat_insp.shtml – портал професійного консультування. Професіограми, рейтинг професій, поради психолога, тести та багато іншого.
http://shkola.net.ua/view.php?doc=2.1270668407125151 – сайт «Школа Net» - програми та розробки занять з профорієнтації
http://docpsy.ru/testy/diagnostika-proforientatsii/3935-motivatsija-professionalnoj-dejatelnosti-kzamfir-v-modifikatsii-a-areana.html – сайт «Психологія» – тести з профорієнтації
http://testoteka.narod.ru/alfavit.html – сайт «Тестотека» – збірка тестів за алфавітним показчиком
http://psischool.ucoz.ru/index/proforientacionnye_diagnosticheskie_metodiki/0-50 – сайт шкільного психолога. Профорієнтаційні психологічні діагностики
http://www.krok.edu.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=503&Itemid=79&lang=ru – Відео з профорієнтації на Інтернет-порталі університету «Крок»
http://prof.osvita.org.ua/uk/methods/articles/5.html – Класифікація професій
Вибір професії | Державна служба зайнятості
https://www.dcz.gov.ua › storinka › vybir-profesiyi
МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ:
http://www.zippo.net.ua/ – Зінченко В.М. Політехнічна освіта і профорієнтація у процесі трудової підготовки школярів. – Методичні рекомендації.
http://psiholog-shapka.blogspot.com/ – Матвієнко Р.О. Шляхи оптимізації профорієнтаційної роботи з учнями старшого шкільного віку. – Методичні основи виховного процесу
http://alma-mater.lnpu.edu.ua – Отрощенко Н.Л. Профорієнтація учнів загальноосвітньої школи як соціально-педагогічна проблема – Методичні рекомендації для вчителів.
http://shkola.net.ua – Професійне самовизначення. Розробки уроків для 10го та 11го класу.Методичні матеріали.
http://www.twirpx.com/ – Профорієнтація молоді з інвалідністю: методичні матеріали до тренінгу. Подолання стереотипів. Якість життя. Відстоювання прав та інтересів. Вибір професії. Основи працевлаштування. Кар’єра.
http://sinosvita.at.ua – Методика організації профорієнтаційної роботи в навчальному закладі. Форми профорієнтаційної роботи в навчальному закладі, система профорієнтаційної роботи в навчальному закладі, методика проведення профорієнтаційної роботи з учнями, особливості профорієнтаційної роботи з молодшими школярами, у середніх класах школи та із старшокласниками. Профорієнтаційна робота вчителів-предметників в умовах профільного навчання.
http://www.info-works.com.ua/ – Професійна орієнтація та профорієнтаційна робота. Сутність професійної орієнтації та її елементів, професійна орієнтація як система, головні елементи та об’єкти професійної орієнтації, завдання і функції системи професійної орієнтації.
http://prof.osvita.org.ua/ – Сироватко О. Психологічне забезпечення профільної освіти.Методичні матеріали для спеціалістів з профорієнтації. Завдання психологічного супроводу профільної освіти, моніторинг і своєчасне усунення відхилень у розвитку учнів, поглиблена особистісно орієнтована профорієнтаційна робота з учнями, результати психологічного супроводу профільних класів, рівні допрофільноі підготовки.
http://prof.osvita.org.ua/uk/methods/articles/1.html – Психологічне забезпечення профільної освіти
http://prof.osvita.org.ua/uk/methods/articles/6.html – Методики «Психологічні особливості професійного самовизначення безробітної молоді в процесі профпереорієнтації»
http://prof.osvita.org.ua/uk/methods/articles/3.html – Психофізіологічні особливості і вибір професії
Закон України «Про освіту»
Закон України «Про загальну середню освіту»
Закон України «Про дошкільну освіту»Закон України «Про професійно-технічну освіту»
Закон України «Про вищу освіту»
Закон України «Про позашкільну освіту»
Концепція профільного навчання у старшій школі
Концепція розвитку профорієнтаційної роботи в Київській області (ПРОЕКТ)
Положення "Про центр профорієнтаційної роботи" (ПРОЕКТ)
Положення «Про психологічну службу системи освіти України»
Положення «Про міжшкільний навчально-виробничий комбінат»
Указ Президента України «Про Стратегію державної кадрової політики на 2012-2020 роки»
Наказ МОН України від 11.09.2009 № 854 "Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі"
Постанова Кабінету міністрів України від 17 вересня 2008 р. № 842 «Про затвердження Концепції державної системи професійної орієнтації населення»
Постанова Кабінету міністрів України від 14 листопада 2012 р. № 1069 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України»
Наказ МОН від 30.06.2011 №714 «Про затвердження Примірного положення про консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї»