A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Горінчівський міжшкільний навчально-виробничий комбінат

Положення про кабінет професійної орієнтації учнів

ПОЛОЖЕННЯ

про кабінет професійної орієнтації учнів .

Кабінет з профорієнтації – це центр для організації і проведення організаційно-методичної роботи з учителями, учнями і батьками, а також для самостійного ознайомлення школярів з матеріалами про різні професії, фізичними і психологічними вимогами до тієї або іншої професії, індивідуальних і групових консультацій».

 

Загальні положення:

  1. Кабінет професійної орієнтації створюється  в загальноосвітніх закладах  на підставі постанов Кабінета Міністрів від 17.09.2008 р №842 “Про затвердження Концепції державної системи професійної орієнтації населення” та Концепції профільного навчання.
  2. Кабінет є організаційно-методичним центром профорієнтаційної роботи в школі. Основними задачами є підготовка учнів до вибору професії з урахуванням їх індивідуальних особливостей, інтересів і потреб ринку праці, формування у школярів суспільно-грошових мотивів вибору.
  3. Кабінет тісно пов'язує свою діяльність з кабінетом профорієнтації районного центру зайнятості.
  4. Кабінет використовується для колективної й індивідуальної роботи з учнями, їх батьками, для проведення занять курсу «Моя професійна кар'єра», «Ефективне становище на регіональному ринку праці».
  5. Кабінет сприяє координації профорієнтаційної діяльності класних керівників, психолога, соціального педагога, бібліотекаря й інших працівників школи, центра зайнятості, управління освіти, НМЦ,  керівників підприємств і організацій.

Функції кабінету:

  1. Повинен бути організаційним центром профорієнтаційної, профвиховної, профдіагностичної та профконсультаційної роботи в школі.
  2. Повинен бути базою надання інформаційно-довідкових консультацій учням, учителям, батькам.
  3. Повинен бути банком опису професій (професіограм) та літератури щодо професійного самовизначення учнів.

Органіація та зміст роботи кабінету.

  1. Завідування кабінетом покладається на фахівця, відповідального за профорієнтаційну роботу в школі.
  2. Основні напрямки роботи з учнями та їх батьками:

     - надання інформації про потреби в кадрах ринку праці району, про шляхи і    можливості працевлаштування;

     - надання колективних та індивідуальних консультації з питань вибору професії, працевлаштування;

     - організація зустрічей із працівниками підприємств, організацій.

 

Обладнання кабінету.

1.  Під кабінет виділяється спеціальне приміщення або сполучений кабінет з      одним                       із навчальних кабінетів школи.

2. Кабінет оснащується інформаційним, навчально-методичним матеріалом і документами по організації профорієнтаційної роботи з учнями, технічними засобами навчання та навчально-наочними посібниками.

  1. Профорієнтаційний матеріал кабінету повинен систематично обновлятися.

      Кабінет з профорієнтаційної роботи повинен містити наступний інформаційний матеріал:

  • відомість про середні професійно-технічні училища, середні спеціальні та вищі навчальні заклади (перелік спеціальностей і професій, за якими здійснюється підготовка, умови прийому, розподіл після закінчення навчання), потреби в кадрах;
  • профессіограми (характеристики) робочих професій, довідкова, науковопопулярна й інша література про різні галузі господарства, професії, навчальні заклади.

 

  • довідкова, науково-популярна та інша література щодо професій, навчальних закладів різного типу.
  • інформація міського центра зайнятості населення.
  • література щодо профорієнтаційної роботи.

 

У зміст роботи кабінету професійної орієнтації входить:

1. Інформування учнів про різні галузі народного господарства країни, ознайомлення з найбільш розповсюдженими професіями.

2. Виявлення і розвиток професійних інтересів, схильностей, здібностей учнів до визначених видів трудової діяльності.

3. Формування в них професійних намірів, що відповідають психофізіологічним якостям особистості і враховують потреби суспільства в кадрах.

4. Організація педагогічних консультацій для учнів з питань вибору професії, працевлаштування і продовження освіти.

5. Проведення методичної роботи з вчителями та іншими працівниками (педагогічні читання, лекції, семінари, індивідуальні заняття).

6. Вивчення й узагальнення передового досвіду з профорієнтації школярів.

7. Проведення роботи з батьками (збори, лекції, зустрічі, індивідуальні консультації).

8. Здійснення зв'язку з трудовими колективами і громадськістю з питань профорієнтації школярів.

 

 

 

 

АНОТОВАНИЙ КАТАЛОГІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ З ПРОФОРІЄНТАЦІЇ

 

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

http://profi.org.ua/profes/podat_insp.shtml – портал професійного консультування. Професіограми, рейтинг професій, поради психолога, тести та багато іншого.

http://shkola.net.ua/view.php?doc=2.1270668407125151 – сайт «Школа Net» - програми та розробки занять з профорієнтації

http://docpsy.ru/testy/diagnostika-proforientatsii/3935-motivatsija-professionalnoj-dejatelnosti-kzamfir-v-modifikatsii-a-areana.html – сайт «Психологія» – тести з профорієнтації

http://testoteka.narod.ru/alfavit.html – сайт «Тестотека» – збірка тестів за алфавітним показчиком

http://psischool.ucoz.ru/index/proforientacionnye_diagnosticheskie_metodiki/0-50 – сайт шкільного психолога. Профорієнтаційні психологічні діагностики

http://www.krok.edu.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=503&Itemid=79&lang=ru – Відео з профорієнтації на Інтернет-порталі університету «Крок»

 http://prof.osvita.org.ua/uk/methods/articles/5.html – Класифікація професій

Вибір професії | Державна служба зайнятості

https://www.dcz.gov.ua › storinka › vybir-profesiyi

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ:

http://www.zippo.net.ua/ – Зінченко В.М. Політехнічна освіта і профорієнтація у процесі трудової підготовки школярів. – Методичні рекомендації.

http://psiholog-shapka.blogspot.com/ – Матвієнко Р.О. Шляхи оптимізації профорієнтаційної роботи з учнями старшого шкільного віку. – Методичні основи виховного процесу

http://alma-mater.lnpu.edu.ua – Отрощенко Н.Л. Профорієнтація учнів загальноосвітньої школи як соціально-педагогічна проблема – Методичні рекомендації для вчителів.

http://shkola.net.ua – Професійне самовизначення. Розробки уроків для 10го та 11го класу.Методичні матеріали.

http://www.twirpx.com/ – Профорієнтація молоді з інвалідністю: методичні матеріали до тренінгу. Подолання стереотипів. Якість життя. Відстоювання прав та інтересів. Вибір професії. Основи працевлаштування. Кар’єра.

http://sinosvita.at.ua – Методика організації профорієнтаційної роботи в навчальному закладі. Форми профорієнтаційної роботи в навчальному закладі, система профорієнтаційної роботи в навчальному закладі, методика проведення профорієнтаційної роботи з учнями, особливості профорієнтаційної роботи з молодшими школярами, у середніх класах школи та із старшокласниками. Профорієнтаційна робота вчителів-предметників в умовах профільного навчання.

 http://www.info-works.com.ua/ – Професійна орієнтація та профорієнтаційна робота. Сутність професійної орієнтації та її елементів, професійна орієнтація як система, головні елементи та об’єкти професійної орієнтації, завдання і функції системи професійної орієнтації.

http://prof.osvita.org.ua/ – Сироватко О. Психологічне забезпечення профільної освіти.Методичні матеріали для спеціалістів з профорієнтації. Завдання психологічного супроводу профільної освіти, моніторинг і своєчасне усунення відхилень у розвитку учнів, поглиблена особистісно орієнтована профорієнтаційна робота з учнями, результати психологічного супроводу профільних класів, рівні допрофільноі підготовки.

 http://prof.osvita.org.ua/uk/methods/articles/1.html – Психологічне забезпечення профільної освіти

http://prof.osvita.org.ua/uk/methods/articles/6.html – Методики «Психологічні особливості професійного самовизначення безробітної молоді в процесі профпереорієнтації»

http://prof.osvita.org.ua/uk/methods/articles/3.html – Психофізіологічні особливості і вибір професії

 

 Закон України «Про освіту»

Закон України «Про загальну середню освіту»

Закон України «Про дошкільну освіту»Закон України «Про професійно-технічну освіту»

Закон України «Про вищу освіту»

Закон України «Про позашкільну освіту»

Концепція профільного навчання у старшій школі

Концепція розвитку профорієнтаційної роботи в Київській області (ПРОЕКТ)

 

Положення "Про центр профорієнтаційної роботи" (ПРОЕКТ)

Положення «Про психологічну службу системи освіти України»

Положення «Про міжшкільний навчально-виробничий комбінат»

Указ Президента України «Про Стратегію державної кадрової політики на 2012-2020 роки»

Наказ МОН України від 11.09.2009 № 854 "Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі"

Постанова Кабінету міністрів України від 17 вересня 2008 р. № 842 «Про затвердження Концепції державної системи професійної орієнтації населення»

Постанова Кабінету міністрів України від 14 листопада 2012 р. № 1069 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України»

Наказ МОН від 30.06.2011 №714 «Про затвердження Примірного положення про консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень