A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Горінчівський міжшкільний навчально-виробничий комбінат

План роботи кабінету профорієнтації

Вступ

Проведення профорієнтаційної роботи з молоддю є одним із надзвичайно важливих шляхів реалізації політики зайнятості в регіоні та сприяє ефективному вирішенню проблеми збереження трудового потенціалу країни та зменшенню професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці. 

         Кабінет з профорієнтації – це центр для організації і проведення організаційно-методичної роботи з учителями, учнями і батьками, а також для самостійного ознайомлення школярів з матеріалами про різні професії, фізичними і психологічними вимогами до тієї або іншої професії, індивідуальних і групових консультацій, проведення факультативних занять.

         Робота кабінету направлена на комплексне науково обґрунтоване використання системи форм і засобів, спрямованих на забезпечення допомоги особистості в активному свідомому професійному самовизначенні та трудовому становленні.

Функції кабінету:

  1. Кабінет є організаційним центром профорієнтаційної, профвиховної, профдіагностичної та профконсультаційної роботи в школі.
  2. Є  базою надання інформаційно-довідкових консультацій учням, учителям, батькам.
  3. Являється банком опису професій (професіограм) та літератури щодо професійного самовизначення учнів.

Завдання кабінету:

  1. Надання профорієнтаційної допомоги школярам у виборі профілю навчання.
  2. Формування в учнів готовності до професійного самовизначення та професійного розвитку особистості на подальших етапах життєвого шляху.
  3. Вміння розробляти власний професійний план.
  4. Здійснювати заходи щодо його реалізації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Затверджую»                                                                                     «Погоджено»

 ДиректорГорінчівського МНВК                            Заступник директора з НВР

І.Ю.Кавка                                                                      М.В.Василинець  

«___»___________2019р.                                               «___»___________2019р.

 

Проблема: «Вироблення в школярів свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення  в  умовах  свободи  вибору  сфери  діяльності  відповідно  до  своїх  можливостей,  здібностей  і  з  урахуванням  вимог ринку праці».        

Основні напрямки роботи

  1. Психолого-педагогічна підготовка учасників навчально-виховного процесу до свідомого вибору профілю навчання та організаційно-методична робота

№зп

Зміст роботи

З ким проводиться

Термін проведення

Примітки

1

Ознайомлення учнів із змістом та структурою світу професій, сучасними вимогами соціального середовища до фахівців на ринку праці.

Учні 9-х класів ЗНЗ району

Березень2020

 

2

Прогнозування контингенту МНВК

Учні 9-х класів ЗНЗ району

Травень 2020

 

3

Розподіл учнів за профілями навчання відповідно до виявлених інтересів, здібностей, потреб, рівня їх освітньої підготовки, створення довідково-інформаційного банку даних

Учні 10-х класів ЗНЗ району

Вересень 2019

 

4

Контроль за адаптацією учнів 10-х класів до навчання в МНВК та інформування учнів про етапи оволодіння професією,

Учні 10-х класів ЗНЗ району

Вересень 2019

 

5

Створення умов для пізнання школярами своїх індивідуальних особливостей, які необхідно враховувати при виборі навчального профілю (проведення психодіагностичних заходів з метою виявлення професійно-значущих інтересів, здібностей, схильностей, типу темпераменту та інших психофізіологічних показників)

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Протягом року

 

6

Накопичення профорієнтаційного матеріалу для навчально-виховної роботи та оформлення кабінету професійної орієнтації

 

Протягом року

 

7

Складання плану роботи кабінету, підготовка діагностичного інструментарію, підготовка корекційних та розвивальних занять, обробка  і аналіз результатів дослідження, самопідготовка

 

Протягом року

 

 

  1. Допомога у виборі майбутньої професійної діяльності

Діагностична робота

№зп

Зміст роботи

З ким проводиться

Термін проведення

Примітки

1

Моніторинг готовності учнів 9-х класів до профільного навчання:

  • Анкетування;
  • Професійні схильності та професійний тип особистості учня (за опитувальником професійної спрямованості Я. Холланда);
  • Методика «Технічне мислення» (електронний варіант).

Учні 9-х класів ЗНЗ району

Травень 2020

 

2

Дослідження пізнавальних, професійних інтересів та нахилів учнів:

  • ДДО Клімова (диференційно-діагностичний опитувальник визначення інтересів та схильностей);
  • Методика визначення мотивів вибору сфери трудової діяльності;
  • Карта інтересів (Гролмштока);
  • Методика визначення мотивації до успіху;
  • Методика визначення готовності до ризику;
  • Опитувальник «професійна кар’єра»;
  •  

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Вересень-грудень

 

3

Сприяння у проходженні Інтернет-тестування

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Протягом року

 

 

Профінформування та профконсультування

№зп

Зміст роботи

З ким проводиться

Термін проведення

Примітки

2

Запровадження профорієнтаційного курсу для 10-х, 11-х класів «Побудова кар’єри»

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Протягом року

 

3

Індивідуальні та групові профконсультації для всіх учасників навчально-виховного процесу

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Протягом року

 

4

Профорієнтаційна робота по роз’ясненню значення правильного, вмотивованого вибору професій для суспільства й особистості. Типові помилки професійного самовизначення особистості та їх наслідки. Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Вересень-жовтень 2019

 

5

Вироблення в учнів уміння орієнтуватися у світі професій, класифікувати професії за змістом і характером праці. Класифікація професій за сферами діяльності.

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Жовтень 2019

 

6

Ознайомлення з системою освіти в Україні та за кордоном.

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Жовтень 2019

 

7

Вивчення впливу індивідуальних особливостей особистості на їх професійну діяльність. Вивчення власних психологічних, інтелектуальних, фізіологічних можливостей та ціннісних орієнтацій. Порівняння власних психофізіологічних властивостей та можливостей з вимогами до бажаної професії.

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Листопад 2019-січень 2020

 

8

Самореклама. Структура та принципи складання професійного резюме. Поняття професійного успіху, професійної компетентності. Етапи кар’єри, визначення якорів кар’єри.

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Лютий-березень 2020

 

9

Проведення конкурсу «Кращий за професією»

Учні 10-х, 11-х класів ЗНЗ району

Березень 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень