A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Горінчівський міжшкільний ресурсний центр" Горінчівської сільської ради

План роботи кабінету профорієнтації

Вступ

Проведення профорієнтаційної роботи з молоддю є одним із надзвичайно важливих шляхів реалізації політики зайнятості в регіоні та сприяє ефективному вирішенню проблеми збереження трудового потенціалу країни та зменшенню професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці. 

         Кабінет з профорієнтації – це центр для організації і проведення організаційно-методичної роботи з учителями, учнями і батьками, а також для самостійного ознайомлення школярів з матеріалами про різні професії, фізичними і психологічними вимогами до тієї або іншої професії, індивідуальних і групових консультацій, проведення факультативних занять.

         Робота кабінету направлена на комплексне науково обґрунтоване використання системи форм і засобів, спрямованих на забезпечення допомоги особистості в активному свідомому професійному самовизначенні та трудовому становленні.

Функції кабінету:

  1. Кабінет є організаційним центром профорієнтаційної, профвиховної, профдіагностичної та профконсультаційної роботи в школі.
  2. Є  базою надання інформаційно-довідкових консультацій учням, учителям, батькам.
  3. Являється банком опису професій (професіограм) та літератури щодо професійного самовизначення учнів.

Завдання кабінету:

  1. Надання профорієнтаційної допомоги школярам у виборі профілю навчання.
  2. Формування в учнів готовності до професійного самовизначення та професійного розвитку особистості на подальших етапах життєвого шляху.
  3. Вміння розробляти власний професійний план.
  4. Здійснювати заходи щодо його реалізації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                          Затверджую                                                                                                                В.о. директора Горінчівського МРЦ                           

                                                                                                               Ярослава РЕВТЬ                                                                                                                        «___»___________2022 р.                                               

 

Проблема: «Вироблення в школярів свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення  в  умовах  свободи  вибору  сфери  діяльності  відповідно  до  своїх  можливостей,  здібностей  і  з  урахуванням  вимог ринку праці».        

Основні напрямки роботи

  1. Психолого-педагогічна підготовка учасників навчально-виховного процесу до свідомого вибору профілю навчання та організаційно-методична робота

№зп

Зміст роботи

З ким проводиться

Термін проведення

Примітки

1

Ознайомлення учнів із змістом та структурою світу професій, сучасними вимогами соціального середовища до фахівців на ринку праці.

Учні 9-х класів ЗЗСО Горінчівської ТГ

Березень 2022

 

2

Прогнозування контингенту МРЦ

Учні 9-х класів З

Травень 2022

 

3

Розподіл учнів за профілями навчання відповідно до виявлених інтересів, здібностей, потреб, рівня їх освітньої підготовки, створення довідково-інформаційного банку даних

Учні 10-х класів 

Вересень 2022

 

4

Контроль за адаптацією учнів 10-х класів до навчання в МРЦ та інформування учнів про етапи оволодіння професією

Учні 10-х класів 

Вересень 2022

 

5

Створення умов для пізнання школярами своїх індивідуальних особливостей, які необхідно враховувати при виборі навчального профілю (проведення психодіагностичних заходів з метою виявлення професійно-значущих інтересів, здібностей, схильностей, типу темпераменту та інших психофізіологічних показників)

Учні 10-х, 11-х класів

Протягом року

 

6

Накопичення профорієнтаційного матеріалу для навчально-виховної роботи та оформлення кабінету професійної орієнтації

 

Протягом року

 

7

Складання плану роботи кабінету, підготовка діагностичного інструментарію, підготовка корекційних та розвивальних занять, обробка  і аналіз результатів дослідження, самопідготовка

 

Протягом року

 

 

  1. Допомога у виборі майбутньої професійної діяльності

Діагностична робота

№зп

Зміст роботи

З ким проводиться

Термін проведення

Примітки

1

Моніторинг готовності учнів 9-х класів до профільного навчання:

  • Анкетування;
  • Професійні схильності та професійний тип особистості учня (за опитувальником професійної спрямованості Я. Холланда);
  • Методика «Технічне мислення» (електронний варіант).

Учні 9-х класів 

Травень 2022

 

2

Дослідження пізнавальних, професійних інтересів та нахилів учнів:

  • ДДО Клімова (диференційно-діагностичний опитувальник визначення інтересів та схильностей);
  • Методика визначення мотивів вибору сфери трудової діяльності;
  • Карта інтересів (Гролмштока);
  • Методика визначення мотивації до успіху;
  • Методика визначення готовності до ризику;
  • Опитувальник «професійна кар’єра»;
  • Тренінгове заняття "Формула вибору професії"

Учні 10-х, 11-х класів 

Вересень-грудень

 

3

Сприяння у проходженні Інтернет-тестування

Учні 10-х, 11-х класів 

Протягом року

 

 

Профінформування та профконсультування

№зп

Зміст роботи

З ким проводиться

Термін проведення

Примітки

2

Запровадження профорієнтаційного курсу для 10-х, 11-х класів «Побудова кар’єри»

Учні 10-х, 11-х класів 

Протягом року

 

3

Індивідуальні та групові профконсультації для всіх учасників навчально-виховного процесу

Учні 10-х, 11-х класів 

Протягом року

 

4

Профорієнтаційна робота по роз’ясненню значення правильного, вмотивованого вибору професій для суспільства й особистості. Типові помилки професійного самовизначення особистості та їх наслідки. Учні 10-х, 11-х класів 

Учні 10-х, 11-х класів 

Вересень-жовтень 2022

 

5

Вироблення в учнів уміння орієнтуватися у світі професій, класифікувати професії за змістом і характером праці. Класифікація професій за сферами діяльності.

Учні 10-х, 11-х класів 

Жовтень 2022

 

6

Ознайомлення з системою освіти в Україні та за кордоном.

Учні 10-х, 11-х класів 

Жовтень 2022

 

7

Вивчення впливу індивідуальних особливостей особистості на їх професійну діяльність. Вивчення власних психологічних, інтелектуальних, фізіологічних можливостей та ціннісних орієнтацій. Порівняння власних психофізіологічних властивостей та можливостей з вимогами до бажаної професії.

Учні 10-х, 11-х класів 

Листопад 2022-січень 2023

 

8

Самореклама. Структура та принципи складання професійного резюме. Поняття професійного успіху, професійної компетентності. Етапи кар’єри, визначення якорів кар’єри.

Учні 10-х, 11-х класів 

Лютий-березень 2023

 

9

Проведення конкурсу «Кращий за професією»

Учні 10-х, 11-х класів 

Березень 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень