План роботи кабінету профорієнтації
Вступ
Проведення профорієнтаційної роботи з молоддю є одним із надзвичайно важливих шляхів реалізації політики зайнятості в регіоні та сприяє ефективному вирішенню проблеми збереження трудового потенціалу країни та зменшенню професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці.
Кабінет з профорієнтації – це центр для організації і проведення організаційно-методичної роботи з учителями, учнями і батьками, а також для самостійного ознайомлення школярів з матеріалами про різні професії, фізичними і психологічними вимогами до тієї або іншої професії, індивідуальних і групових консультацій, проведення факультативних занять.
Робота кабінету направлена на комплексне науково обґрунтоване використання системи форм і засобів, спрямованих на забезпечення допомоги особистості в активному свідомому професійному самовизначенні та трудовому становленні.
Функції кабінету:
- Кабінет є організаційним центром профорієнтаційної, профвиховної, профдіагностичної та профконсультаційної роботи в школі.
- Є базою надання інформаційно-довідкових консультацій учням, учителям, батькам.
- Являється банком опису професій (професіограм) та літератури щодо професійного самовизначення учнів.
Завдання кабінету:
- Надання профорієнтаційної допомоги школярам у виборі профілю навчання.
- Формування в учнів готовності до професійного самовизначення та професійного розвитку особистості на подальших етапах життєвого шляху.
- Вміння розробляти власний професійний план.
- Здійснювати заходи щодо його реалізації.
Затверджую В.о. директора Горінчівського МРЦ
Ярослава РЕВТЬ «___»___________2022 р.
Проблема: «Вироблення в школярів свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення в умовах свободи вибору сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей і з урахуванням вимог ринку праці».
Основні напрямки роботи
- Психолого-педагогічна підготовка учасників навчально-виховного процесу до свідомого вибору профілю навчання та організаційно-методична робота
№зп |
Зміст роботи |
З ким проводиться |
Термін проведення |
Примітки |
1 |
Ознайомлення учнів із змістом та структурою світу професій, сучасними вимогами соціального середовища до фахівців на ринку праці. |
Учні 9-х класів ЗЗСО Горінчівської ТГ |
Березень 2022 |
|
2 |
Прогнозування контингенту МРЦ |
Учні 9-х класів З |
Травень 2022 |
|
3 |
Розподіл учнів за профілями навчання відповідно до виявлених інтересів, здібностей, потреб, рівня їх освітньої підготовки, створення довідково-інформаційного банку даних |
Учні 10-х класів |
Вересень 2022 |
|
4 |
Контроль за адаптацією учнів 10-х класів до навчання в МРЦ та інформування учнів про етапи оволодіння професією |
Учні 10-х класів |
Вересень 2022 |
|
5 |
Створення умов для пізнання школярами своїх індивідуальних особливостей, які необхідно враховувати при виборі навчального профілю (проведення психодіагностичних заходів з метою виявлення професійно-значущих інтересів, здібностей, схильностей, типу темпераменту та інших психофізіологічних показників) |
Учні 10-х, 11-х класів |
Протягом року |
|
6 |
Накопичення профорієнтаційного матеріалу для навчально-виховної роботи та оформлення кабінету професійної орієнтації |
|
Протягом року |
|
7 |
Складання плану роботи кабінету, підготовка діагностичного інструментарію, підготовка корекційних та розвивальних занять, обробка і аналіз результатів дослідження, самопідготовка |
|
Протягом року |
|
- Допомога у виборі майбутньої професійної діяльності
Діагностична робота
№зп |
Зміст роботи |
З ким проводиться |
Термін проведення |
Примітки |
1 |
Моніторинг готовності учнів 9-х класів до профільного навчання:
|
Учні 9-х класів |
Травень 2022 |
|
2 |
Дослідження пізнавальних, професійних інтересів та нахилів учнів:
|
Учні 10-х, 11-х класів |
Вересень-грудень |
|
3 |
Сприяння у проходженні Інтернет-тестування |
Учні 10-х, 11-х класів |
Протягом року |
|
Профінформування та профконсультування
№зп |
Зміст роботи |
З ким проводиться |
Термін проведення |
Примітки |
2 |
Запровадження профорієнтаційного курсу для 10-х, 11-х класів «Побудова кар’єри» |
Учні 10-х, 11-х класів |
Протягом року |
|
3 |
Індивідуальні та групові профконсультації для всіх учасників навчально-виховного процесу |
Учні 10-х, 11-х класів |
Протягом року |
|
4 |
Профорієнтаційна робота по роз’ясненню значення правильного, вмотивованого вибору професій для суспільства й особистості. Типові помилки професійного самовизначення особистості та їх наслідки. Учні 10-х, 11-х класів |
Учні 10-х, 11-х класів |
Вересень-жовтень 2022 |
|
5 |
Вироблення в учнів уміння орієнтуватися у світі професій, класифікувати професії за змістом і характером праці. Класифікація професій за сферами діяльності. |
Учні 10-х, 11-х класів |
Жовтень 2022 |
|
6 |
Ознайомлення з системою освіти в Україні та за кордоном. |
Учні 10-х, 11-х класів |
Жовтень 2022 |
|
7 |
Вивчення впливу індивідуальних особливостей особистості на їх професійну діяльність. Вивчення власних психологічних, інтелектуальних, фізіологічних можливостей та ціннісних орієнтацій. Порівняння власних психофізіологічних властивостей та можливостей з вимогами до бажаної професії. |
Учні 10-х, 11-х класів |
Листопад 2022-січень 2023 |
|
8 |
Самореклама. Структура та принципи складання професійного резюме. Поняття професійного успіху, професійної компетентності. Етапи кар’єри, визначення якорів кар’єри. |
Учні 10-х, 11-х класів |
Лютий-березень 2023 |
|
9 |
Проведення конкурсу «Кращий за професією» |
Учні 10-х, 11-х класів |
Березень 2023 |
|